Jumat, 10 September 2010

Bapak...

Bapak,
Tatkala umat Islam bergembira menyambut Hari Raya
Anakmu ini menyambut dengan penuh keibaan dan penuh kesedihan

Bapak,
Kasih sayangmu tidak pernah luput dalam sanubariku,
walau setegas mana caramu mengajarku arti kehidupan,
namun aku tidak pernah luntur menyayangi, merindukanmu dan mencintaimu

Bapak,
kenangan bersamamu tidak dapat ku tampung dengan kedua tanganku,
setiap detik, setiap waktu aku inginkan pelukan, ciuman dan nasihat darimu,

Bapak,
Andai aku diberi peluang oleh Allah
aku ingin berjumpa dengan mu walau dalam mimpi
aku hanya ingin memeluk erat tubuhmu dan
aku ingin mengatakan bahawa
aku merindukanmu dan menyayangimu seluruh sanubariku

Bapak,
Kini kau telah kembali ke hadrat Illahi
aku lemah tanpamu
aku ingin mencium tanganmu selepas shalat
aku ingin seperti orang lain yang menyambut hari raya bersama Bapak mereka

Bapak,
kini aku hanya mampu sedekahkan Yassin, Al-Fatihah, Surah Al-Ikhlas dan
membersihkan pusaramu buatmu Bapaku...
Damailah dikau disana menemui Allah Swt,
Semoga dikau tenang di alam sana..amin…

Al-Fatihah buat Alm. Bapak Tercinta
Rohili bin Nurmin
1962 – 2002

Tidak ada komentar:

Posting Komentar